صادرات بهترین شکر زرد خوزستان

آیا می دانستید که در شهر خوزستان هم قند شکر زرد تولید می شود؟ از نحوه تولید این نوع شیرین کننده اطلاعاتی در دست دارید؟ به نظر شما، خوزستان صادرات شکر زرد را به کشور های دیگر انجام می دهد یا خیر؟
یکی دیگر از شیرین کننده ها که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است، شکر زرد نام دارد. شکر زرد می تواند همانند شکر سفید، در مصارف خانگی، پخت و پز دسر، شیرینی و … مورد استفاده قرار گیرد. البته جالب است بدانید که میزان خواص شکر زرد، به نسبت بیشتر از شکر های سفید و معمولی می باشد.

شکر زرد چیست؟

در واقع می توان گفت که شکر زرد در آفریقا و آسیا تولید می شود و منبع تولید آن، گیاه نیشکر و یا خرما می باشد که به ترتیب توسط روش های سنتی، تقطیر و یا پرس تولید می شوند.
شکر زرد را با نام دیگر شکر تصفیه نشده و یا سانتریفیوژ نشده می شناسند. شاید با خود بگویید دلیل این نام گذاری چه می باشد؟ در پاسخ می توان گفت که شکر زرد، به دلیل اینکه در طول پروسه تولید نمی چرخد، ملاس آن حذف نمی شود و به همین خاطر، نام شکر سانتریفیوژ نشده را به آن اختصاص می دهند.

یکی از شهر های ایران که به کمک خرما و نیشکر، شکر زرد را به بهترین نحو و دارای بالاترین کیفیت تولید کرده و آن را به بازار داخلی عرضه می نماید، خوزستان است. استان خوزستان، در واقع شامل کارخانه هایی می شود که به تولید انواع شکر اعلا اعم از زرد، سفید، قهوه ای و … مشغول می باشند و حتی برخی از آن ها، صادرات شکر باکیفیت و مرغوب را به کشور های مختلف انجام می دهند.
خوزستان که در واقع قطب اصلی تولید شکر در ایران به شمار می رود، محصولات باکیفیتی را به بازار داخلی عرضه می نماید و حتی افراد می توانند نمونه شکر زرد صادراتی تولیدی خوزستان را با قیمتی کمی بالاتر، از مراکز فروش و عرضه مواد غذایی تهیه کنند.

شکر زرد

فرآیند تولید شکر زرد در خوزستان

شکر زرد، در واقع دارای سه مرحله تولید می باشد. این سه مرحله در ادامه توضیح داده خواهد شد:

  1. مرحله استخراج که شامل خارج کردن عصاره خرما و نیشکر می باشد.
  2. مرحله وضوح در واقع ته نشین کردن رسوب و به دست آوردن مایعی شفاف است.
  3. مرحله غلظت هم همان جوشاندن مایع و عصاره به دست آمده از مرحله قبل خواهد بود.

جالب است بدانید که شکر زرد، دارای کالری کمتری به نسبت شکر سفید می باشد. اما این مسئله دلیل بر آن نخواهد بود که افراد می توانند به هر میزان که دلشان بخواهند، از شکر زرد مصرف نمایند. زیرا مصرف بی رویه تمام شیرین کننده ها، ممکن است بیماری های جدی را به وجود آورد.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما