موارد استفاده از شکر قهوه ای

شکر قهوه ای چیست؟ آیا انواع شکر قهوه ای را می شناسید؟ آیا از موارد استفاده از شکر قهوه ای آگاهی دارید؟ آیا می دانید استفاده از شکر قهوه ای چه مزایایی دارد؟
در این مطلب سعی نموده ایم شما را با انواع شکر قهوه ای، موارد استفاده از شکر قهوه ای و مزایای استفاده از شکر قهوه ای آشنا کنیم.

شکر قهوه ای چیست؟ 
شکر قهوه ای ترکیبی از ساکارز و مقدار معینی از ملاس است که سطح نازکی از ذرات ریز شکر سفید را پوشانده است. شکر قهوه ای ممکن است از شکر سفید تصفیه شده و یا شکر سفید تصفیه نشده تولید شود. اگر شکر قهوه ای از شکر سفید تصفیه نشده تولید گردد، طبیعی تر است.

انواع شکر قهوه ای
شکر قهوه ای به طور کلی به دو دسته تیره و روشن تقسیم می شود. اما از نظر تجاری طیف وسیعی از تنوع را در بر می گیرد. تفاوت موجود در میان انواع شکر قهوه ای مربوط به میزان رطوبت و میزان ملاس موجود در آن است. طیف گسترده شکر قهوه ای بر حسب نوع از شماره 1 شروع و به شماره ی 15 ختم می شود. در انواع شکر قهوه ای شماره ی 1 روشن ترین و شماره 15 تیره ترین نوع شکر قهوه ای محسوب می گردد. رطوبت شکر قهوه ای تیره با توجه به ملاس بیش تر، زیاد تر از نوع روشن آن است. پر مصرف ترین نوع شکر قهوه ای در این بین، شماره های 6، 8، 10 و 13 می باشد.

موارد استفاده شکر قهوه ای

موارد استفاده شکر قهوه ای
این شکر علاوه بر مصارف خانگی در پخت انواع کیک، شیرینی ها بخصوص در کشور های توسعه یافته بسیار استفاده می شود. همچنین به دلیل قوامی که ترکیبات سازنده شکر قهوه ای دارد می توان از آن در ترکیب شیر، خامه و بستنی هم استفاده نمود. علاوه بر این کشور های اروپایی و آمریکایی از شکر قهوه ای در تهیه ی انواع مربا، دسر، تارت و پای میوه استفاده می نمایند.

موارد استفاده شکر قهوه ای

مزایای استفاده از شکر قهوه ای
در اکثر موارد پزشکان توصیه می کنند مصرف شکر قهوه ای بهتر از شکر سفید است. آیا می دانید دلیل آن چیست؟ در ادامه به چندین مزیت شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید اشاره می کنیم:
عدم افزودن ترکیبات صنعتی و شیمیایی همچون دی اکسید گوگرد، فسفریک اسید، کلسیم هیدروکسید.
غنی از مواد مغذی همچون پتاسیم، آهن، فسفر، منگنز، منیزیم، روی.
لطافت و شادابی پوست و رشد مو
سهولت بخشیدن به گوارش مواد غذایی
بهبود گردش خون
درمان سرماخوردگی
رفع یبوست در نوزادان
ما در این مطلب سعی کردیم تا هر آن چه که لازم است در مورد شکر قهوه ای بدانید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما