موارد استفاده از انواع شکر قهوه ای

آیا می توانید چند نمونه از موارد استفاده انواع شکر قهوه ای را در ایران و در کشور های مختلف نام ببرید؟ آیا می دانستید که خود شکر قهوه ای، دارای چند نوع می باشد و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟
قریب به یک دهه است که شکر قهوه ای در کشور های آسیایی از قبیل ایران، شناخته شده می باشد. خوشبختانه، میزان تقاضا برای شکر قهوه ای، امروزه در بازار زیاد است و خیلی از مصرف کننده های شکر، نوع قهوه ای آن را جایگزین شکر سفید کرده اند.
در واقع، شکر قهوه ای، در ابتدا به صورت تصفیه نشده مورد استفاده قرار می گرفت. اما به دلیل وجود آنزیم های خطرناک، دیگر در بازار نمی توان نمونه تصفیه نشده شکر قهوه ای را یافت. بر خلاف شکر سفید که املاح و عناصر مفید در آن وجود ندارد، شکر قهوه ای سرشار از کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سدیم می باشد. شکر قهوه ای دارای انواع گوناگونی می باشد که در ادامه پیرامون آن بحث خواهد شد.

انواع شکر قهوه ای

شکر قهوه ای را بر اساس رنگی که دارا می باشد، به دسته های 1 تا 15 تقسیم بندی می کنند. شماره یک دارای رنگ متمایل به سفید بوده و شماره 15 به عنوان شکر قهوه ای تیره در بازار جهانی شناخته می شود. اصولا شماره های 6، 8، 10 و 13 از شکر قهوه ای، امروزه در زمره پرمصرف ترین ها قرار می گیرند. ویژگی های شکر قهوه ای پر طرفدار در بازار امروز، به شرح ذیل است:

  • میزان قند در شماره های 6، 8 و 10، 95 درصد و در شماره 13، 91 درصد می باشد.
  • میزان رطوبت موجود در این نوع از شکر قهوه ای، 2 الی 4 درصد خواهد بود.
انواع شکر قهوه ای

موارد استفاده از شکر قهوه ای کدام است؟

موارد استفاده شکر قهوه ای، بیشتر در زمینه پخت و پز، مصارف خانگی و حتی ساخت دارو و … می باشد. البته در کشور های اروپایی، امروزه گونه های مختلفی از انواع شکر قهوه ای ساخته می شود که از دمرارا، موسکوادو و غیره، می توان به عنوان چند نمونه از شکر قهوه ای موجود در بازار کشور های اروپایی نام برد که موارد استفاده از آن، به مصارف خانگی، پخت و پز شیرینی، مربا و … محدود خواهد شد.
با بیان این مسائل و موضوعات در چند سطر گذشته، می توان دریافت که شکر قهوه ای، به نسبت مفید تر از شکر های سفید می باشد. اما در نظر داشته باشید که اگر 100 گرم از شکر سفید دارای 400 کالری باشد، شکر قهوه ای در حدود 370 کالری خواهد داشت و مصرف زیاد آن سبب می شود تا هم فرد دچار بیماری هایی از قبیل قند خون شود و هم اینکه تناسب اندام افراد بر هم بخورد. پس در میزان مصرف هر نوع از شکر، بسیار دقت داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما