خواص و فواید قند قهوه ای

آیا با خواص قند قهوه ای آشنا هستید؟ آیا می دانید که فواید قند قهوه ای برای بدن چه می باشد؟ به نظر شما، می توان قند قهوه ای را جایگزین قند های سفید معمولی کرد؟

مسلما تا به حال، قند و یا شکر قهوه ای را در بازار فروش دیده اید. جالب است بدانید بر خلاف شکر سفید که تنها از گیاهانی همچون نیشکر، چغندرقند و یا استویا تولید می شود، قند قهوه ای تنها از عصاره نیشکر به دست می آید. البته نمونه های دیگری از قند قهوه ای هم در بازار فروش قابل خریداری است که رنگ قهوه ای داشته و از میوه خرما تهیه و تولید می گردد. پس در حالت کلی، قند قهوه ای از دو ماده زیر به دست خواهد آمد:

  1. قند قهوه ای به دست آمده از خرما
  2. قند قهوه ای به دست آمده نیشکر

در همه کشور ها، قند قهوه ای به عنوان یک قند طبیعی و مفید شناخته می شود. البته این مسئله در صورتی تحقق پیدا می کند که شکر سازنده قند قهوه ای، از عصاره نیشکر و بدون افزودن مواد شیمیایی تهیه و آماده سازی شود. نه تنها مصرف قند قهوه ای کنترل قند خون را سبب می شود و به افراد دیابتی در استپ نگه داشتن بیماری شان کمک می کند، بلکه خواص درمانی قند قهوه ای‏، دلیلی بر استفاده از آن به منظور درمان بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی می باشد. میل کردن قند قهوه ای به همراه گیاهان دارویی از قبیل زنجبیل، به درمان بسیاری از بیماری ها نظیر بیماری های ویروسی و سرماخوردگی کمک خواهد کرد.

انواع قند قهوه ای روشن و تیره

همانطور که آگاه هستید، شکر قهوه ای گونه های مختلفی دارد. شکر قهوه ای که در تولید قند قهوه ای نقش اصلی را دارد، اگر به رنگ های مختلفی باشد و میزان ملاس متفاوتی را شامل شود، مسلما سبب به وجود آمدن انواع قند قهوه ای خواهد شد.
شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که چرا قند قهوه ای موجود در بازار، ممکن است گاهی رنگ روشن داشته باشد و گاهی رنگ تیره؟

دو دلیل برای پاسخ به این سوال می توان بیان کرد:

  • میزان پخت قند که سبب تغییر رنگ دانه های شکر تشکیل دهنده قند قهوه ای خواهد شد.
  • میزان وجود ملاس در اطراف دانه های شکر قهوه ای که تغییر رنگ قند قهوه ای را سبب می شود.

اصولا قند و شکر اعلا در بازار فروش، با کد و شماره هایی شناخته می شود. به عنوان مثال، قند قهوه ای تیره دارای میزان بیشتری ملاس بوده و بیشتر از دیگر قند ها پخت شده است. به همین دلیل طعم قوی تری داشته و با میل کردن آن، می توان از طعم کاراملی قوی آن لذت برد.

فواید قند قهوه ای

خواص قند قهوه ای برای بدن

حال که در خصوص قند شکر قهوه ای اطلاعات بیشتری در اختیار دارید، بهتر است آگاهی هایی در خصوص خواص قند قهوه ای هم به دست آورید. شکر و قند قهوه ای، به دلیل طبیعی بودن، گیاهی بودن و همچنین عدم وجود مواد شیمیایی از قبیل جوهرقند در آن ها، خواص بسیار زیادی دارند. در اصل اگر از فواید شکر قهوه ای اطلاع داشته باشید، از خواص قند قهوه ای آگاه خواهید بود.
در مقدمه، اطلاعاتی کلی در خصوص فواید قند قهوه ای در اختیار شما علاقمندان قرار داده شد. اما در اینجا قرار است به صورت مفصل، پیرامون فواید قند قهوه ای برای بدن انسان صحبت شود.

اگر از سایت های اینترنتی که در خصوص تغذیه اطلاعاتی نزد مراجعه کنندگان قرار می دهند کمک بگیرید، متوجه می شوید که قند و شکر قهوه ای بر خلاف قند و شکر سفید، چندان ساکارز و کالری بالایی ندارند. اما نمی توان وجود ساکارز و کالری را در قند قهوه ای منکر شد. زیرا در اصل، هر دو قند سفید و قند قهوه ای، از گیاهی مانند نیشکر به دست آمده و وجود ساکارز در قند و شکر امری طبیعیست.
نه تنها کسانی که دیابت دارند، افرادی که بدن سالمی داشته و به سلامت بدن خود اهمیت می دهند، بهتر است قند قهوه ای را جایگزین قند سفید در برنامه غذایی شان کنند. زیرا کالری کمتر قند قهوه ای، اضافه وزن را سبب نشده و ساکارز موجود در آن به اندازه ای نیست که بتواند قند خون را بالا ببرد. البته شروطی در زمینه مصرف قند قهوه ای وجود دارد که یکی از آن ها استفاده درست، به اندازه و به جا از قند قهوه ای خواهد بود.

  1. بهبود گردش خون در بدن فرد مصرف کننده قند قهوه ای
  2. داشتن پوستی شاداب و لطیف
  3. درمان بیماری های ویروسی

و غیره، همه و همه از فواید قند قهوه ای می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما