مرکز شکر سرخ

شکر سرخ که به شکر قرمز نیز معروف است از نیشکرهای قرمز رنگ حاصل می شود که ابتدا با گرفتن شیره نیشکر و در آخر طبخ آن، تولید می شود.

شکر سرخ
، نمونه دیگر از شکر های موجود در بازار فروش است که در ایران به میزان بسیار کمی تولید شده و یافت می شود. زیرا تنها مرکز رشد و پرورش نیشکر های قرمز که شکر سرخ از آن ها حاصل می شود، خوزستان و توابع آن است. البته در کشور هایی نظیر مصر، چین و …، نیشکر قرمز به وفور یافت شده و به همین ترتیب، میزان تولید شکر سرخ هم به نسبت ایران، بیشتر خواهد بود. حتی گاهی آنقدر زیاد است که کشور های نام برده، اقدام به صادرات شکر سرخ به کشور های مختلف می کنند.
شکر سرخ همانند شکر سفید و یا شکر قهوه ای، از جمله شیرین کننده هایی است که مصرف روزانه داشته. اما شکر سرخ بیشتر جنبه درمانی دارد. اگر می خواهید از فواید و خواص شکر سرخ بیشتر بدانید، بهتر است به گزینه های زیر توجه نمایید:

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
  1. روان کننده، ملین و درمان کننده یبوست
  2. مرطوب کننده حلق، سینه و ریه خشک
  3. تاثیرگذار بر روح و حتی قوای جسمی
  4. رفع سرد مزاجی و بهبود بخش قوای جنسی
  5. از بین برنده باد روده و معده
  6. جوان کننده و جلوگیری از پیری های زودرس
  7. استحکام بخش استخوان ها و مفاصل

و … .
برای اینکه از فواید شکر سرخ بیشتر بدانید، سر زدن به سایت های آموزشی به شما پیشنهاد می شود. زیرا این سایت ها اطلاعات کلی و جامعی در اختیار علاقمدان قرار داده و کمتر پیش آمده که اطلاعات ارائه شده، غلط و یا نادرست باشند.

شکر سرخ

طرز تهیه شکر سرخ

دلیل سرخ بودن شکر مورد نظر، افزودن رنگ و یا اسانس های مختلف نیست و تنها به خاطر اینکه این نوع از شکر از نیشکر های قرمز حاصل می شود، این رنگ را داشته است.
مسلماٌ با خط تولید شکر های معمولی آشنا هستید. روش تولید شکر سرخ هم چندان پیچیده نبوده و تا حدودی شبیه به شکر سفید می باشد. با این تفاوت که مرحله هایی از قبیل رنگ بری و غیره، در خط تولید شکر سرخ حذف شده است.
مراحل تهیه شکر سرخ به ترتیب زیر می باشد:

  • برداشت گیاه نیشکر
  • شستن و ضد عفونی کردن نیشکر قرمز
  • جدا کردن پوست نیشکر از قسمت گوشت آن
  • انتقال به دستگاه های مخصوص و کوبیدن نیشکر
  • گرفتن آب نیشکر
  • حرارت دادن و طبخ این مایع تا به دست آمدن شکر قرمز

شکر سرخ را کارگاه های تولیدی خوزستان، در بسته بندی های استاندارد قرار داده و به بازار داخلی عرضه می نمایند. با توجه به بالا رفتن سطح آگاهی مردم در خصوص فواید و خواص شکر سرخ، روز به روز به میزان تقاضا برای این نوع از شکر در بازار فروش افزایش پیدا می کند.
به همین دلیل، دو راه وجود دارد. یکی گسترش کاشت، داشت و برداشت نیشکر قرمز در ایران و دیگری واردات شکر سرخ از کشور های خارجی به بازار داخلی ایران.

تهیه شکر سرخ

مرکز فروش شکر سرخ

همانطور که گفته شد، مرکز شکر سرخ ایران، قسمت های جنوبی کشور به خصوص خوزستان می باشد. زیرا نیشکر قرمز برای پرورش، نیاز به آب و هوای گرم و مرطوب دارد. نیشکر سرخ خوزستان، از جمله بهترین و مرغوب ترین نیشکر ها در جهان می باشد و خوشبختانه آنقدری رشد می کند که شکر تولیدی از آن بتواند نیاز های بازار را تا به امروز تامین کند.
شاید به این موضوع فکر کنید که چگونه و از چه راهی می توان به سادگی شکر سرخ اصل و باکیفیت را خریداری کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به دلیل کمیاب بودن شکر سرخ در ایران، پیدا کردن نمونه های اصلی آن تا حدودی دشوار می باشد. همچنین که با به وجود آمدن سایت های خرید و فروش ایرانی در فضای مجازی و گرایش بسیاری برای خرید اینترنتی شکر و موادی از این قبیل، کمتر دیده می شود که افرادی برای خرید شکر به بازار فروش مراجعه کنند. اما به هر حال، مرکز فروش شکر سرخ در شهر های بزرگ وجود داشته و افراد می توانند به سادگی هرچه تمام تر، به مرکز فروش شکر محل زندگی خود مراجعه کرده و این شکر مفید و بی ضرر را تهیه کنند.
اگر در شهر محل زندگی شما و در مراکز فروش شکر، شکر سرخ وجود نداشت، می توانید از طریق سایت هایی نظیر بازار شکر ایران، برای خرید شکر سرخ اقدام کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما