مرکز انواع قند و شکر قهوه ای

مرکز قند و شکر ایران آماده عرضه به صورت عمده انواع قند و شکر قهوه ای نیشکری می باشد. با توجه به روی اوردن مردم به مصرف محصولات سالم و عاری از مواد شیمیایی، هر ساله استقبال از این محصولات بیشتر و بیشتر می شود و مردم برای سلامتی خود اهمیت بیشتری قائل می شوند.

محصول شکر از مواد غذایی می باشد که بخش بسیار مهمی از رژیم غذایی روزانه افراد را شامل می‌شود. مواردی که این محصول مصرف می شود شامل استفاده جهت تولید شربت، مربا، انواع شیرینی‌ها و مواد قنادی ، کیک، ژله، نوشابه‌ها و دیگر مواد شیرین می‌باشد. با جایگزین کردن شکر قهوه ای در تولید محصولات فوق به جای شکر سفید که حاوی مواد شیمیایی و مضر برای انسان است می توان محصولات ارگانیک و سلامت محور تولید نمود و نکته ای که وجود دارد این است که شکر قهوه ای کیفیت انها را بالاتر هم میبرد زیرا که برای مثال وقتی در تولید شیرینی و کیک از شکر قهوه ای استفاده میشود هم طعم آن بهبود می یابد و هم باعث می شود محصول تولیدی ترد و خوشمزه تر شود.

از جایگزین‌های مناسبی که برای شکر سفید تصفیه‌شده وجود دارد، شکر قهوه‌ای است که مواد مغذی بیشتری دارد و کالری کمتری را نیز تامین می‌کند. در مراحل تولید شکر سفید، شکر خام تصفیه می شود و پس از آن برای اینکه شکر یک دست سفید و بازار پسندی تولید شود با جوهر لیمو و سایر مواد شیمیایی آنرا سفید می کنند و به همین خاطر توصیه طب سنتی و اسلامی بر استفاده از شکر قهوه ای به جای شکر سفید است. در گذشته هم از  شکر قهوه ای استفاده می شد و شاهد امراض و بیماری های کمتری بودیم.

انواع شکر قهوه ای نیشکری

انواع شکر قهوه ای نیشکری

مواد غذایی تولید شده با این نوع شکر علاوه بر خواص بهتر و ضرر کمتر به لحاظ نداشتن مواد مضر شیمیایی، دارای طعم و عطر ویژه ای هستند. از طرفی تفاوت قیمت آنچنانی در قیمت شکر قهوه ای و شکر سفید وجود ندارد و بنابراین هزینه گزافی به تولیدکننده اضافه نمیکند و این در حالیست که محصول تولیدی را میتوان با قیمت مناسبتری هم در بازار عرضه کرد زیرا دارای ویژگی منحصر به فردی است. با توجه به خواص این محصول، تولیدکنندگان سعی نموده اند سایر محصولات را نیز با این نوع شکر تولید و در بازار عرضه و توزیع نمایند که از جمله پر طرفدارترین آنها می توان به قند و نبات قهوه ای اشاره نمود که از کیفیت و طعم بسیرا خوبی برخوردار است.

شکر قهوه ای نیشکری به دلیل اینکه در استان های خوزستان و مازندران تولید می شود از آن شهرها به سراسر کشور ارسال میشود. اصولا شکر قهوه ای مازندران از کیفیت بهتری برخوردار است و دلیل آن هم نوع نیشکر آن است. البته این بدین معنا نیست که شکر قهوه ای جنوب از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و به جرات می توان گفت بهترین کیفیت را دارند ما نوع شمالی از کیفیت درجه بازار است و به همین سبب قیمت بالاتری هم در بازار عرضه می شود.

برای تهیه شکر قهوه ای به صورت عمده می توان این محصول را به صورت مستقیم از نمایندگان فروش تهیه نمود و ارسال این کالا به سراسر کشور، با استفاده از باربری های خرده باری با کمترین قیمت انجام می شود. شکر قهوه ای جنوب در کیسه های 50 کیلویی به صورت فله عرضه می گردند و نوع بسته بندی آن در بسته های 900 گرمی که در کارتن 12 عددی هستند عرضه می شود. شکر قهوه ای نیشکری شمال نیز در کیسه های 40 کیلویی فله و بسته های 400 گرمی و کارتن 20 عددی به سراسر کشور ارسال می شوند.

قیمت عمده شکر قهوه ای

قیمت شکر قهوه ای عمده در بازار بر اساس نوع آن و میزان خرید متفاوت است. برای مثال نوع نیشکر شمال آن قیمت بالاتری دارد. قیمت برای خرید تناژ قطعا پایین تر از خرید زیر یک تن است. معمولا بسته بندی این محصولات قیمت های 30 تا 40 درصد بالاتر دارند زیرا که در سالهای اخیر با افزایش قیمت کارتن، مقوا و هزینه کارگر، هزینه بسته بندی کالا به شدت بالا رفته و همین امر در قیمت نهایی تاثیر زیادی دارد به طوریکه برخی شرکتها برای کاهش هزینه ها سعی بر کاهش وزن بسته ها نموده اند.

بسته بندی های متداول شکر قهوه ای موجود در بازار، 900،500، و 700 گرمی هستند که بیشترین تولید در اوزان 500 گرمی انجام می شود. برخی از شرکت ها برای بسته بندی شکر فقط از نایلون ساده ضخیم استفاده میکنند و برخی دیگر برای شکیل تر کردن آن از ظرف های تلقی و یا سیل وکیوم استفاده میکنند.

فرایند تولید شکر قهوه ای

فرایند تولید شکر قهوه ای

در ایران مانند کشورهای اروپایی روال تولید شکر قهوه ای به این صورت است که از شکر خام استفاده میشود. یعنی شکر خام را پس از عملیات پالایش و خالص سازی، با  شیره نیشکر که به آن ملاس هم گفته میشود ترکیب کرده و محصولی سالم و بدون مواد شیمیایی به بازار عرضه می کنند. نکته ای که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد این است که نوعی از شکر در بازار عرضه می شود به نام شکر قهوه ای اما در اصل شکر خام است و متاسفانه بدون عملیات خالص سازی در بازار عرضه می شود و این نوع شکر کاملا غیر بهداشتی و حتی ضرر آن بیشتر از شکر سفید است.

شکر قهوه ای هایی معروفی که در بازار دارای استاندارد و مجوز تولید هستند شامل برندهای شهدانه، فردیسان، سروکشمر، دانه، ارغوان و روبینا هستند و می توان این برندها را با خیالت راحت مصرف نمود. شکر قهوه ای شهدانه از نیشکر جنوب تهیه می شود و شکر قهوه ای سروکشمر، دانه و ارغوان از نیشکر شمال. این محصولات هم به صورت فله و هم بسته بندی دارای کیفیت و مرغوبیت خوبی هستند. برای تهیه این محصولات و حتی محصولات جانبی شکر قهوه ای که شامل قند قهوه ای نیشکری، نبات قهوه ای نیشکری و شکر سرخ هستند می توان به بازرگانی های بزرگ این محصول در سراسر کشور مراجعه و خرید مطمئنی را تجربه نمود. قطعا چیزی که مهم است این است که شکر قهوه ای نیشکری بر نوع چغندری ارجحیت دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما