قیمت فروش شکر سیاه در بازار ایران

آیا می دانید که شکر سیاه دارای چه خاصیت هایی می باشد؟ آیا قیمت خرید و فروش شکر سیاه به نسبت دیگر فرآورده های نیشکر در بازار ایران، تا چه اندازه متفاوت است؟
مسلما همه شما فرآورده های به دست آمده از نیشکر را می شناسید. شکر سفید، شکر قهوه ای و شکر سرخ، جزو شناخته شده ترین شکر های موجود در بازار می باشد که نه تنها خاصیت شیرین کنندگی دارند، بلکه دارای خواص درمانی بسیاری هم هستند و در طب سنتی و مدرن از آن ها استفاده می شود. یکی دیگر از شکر های به دست آمده ازگیاه نیشکر، شکر سیاه نام دارد.
در واقع، شکر سیاه را می توان یک خوراک کامل و مغذی در نظر گرفت که دارای خاصیت های درمانی بسیاری است و نمی توان از خواص شکر سیاه برای بدن چشم پوشی نمود.
شکر سیاه به دلیل داشتن میزان مشخصی از شیرینی، ساکارز و قند، می تواند یک خوراکی انرژی زا به شمار روند که افراد با مصرف آن در برنامه غذایی روزانه، می توانند انرژی لازم را برای انجام کار های روزمره دریافت نمایند.

شکر سیاه در بازار ایران

ایران در بخش های جنوبی و حتی استان هایی از قبیل گیلان که در شمال کشور واقع شده است، تولید کننده خوبی در زمینه نیشکر به حساب می آید. مسلما نیشکر هایی که در این مناطق کشت شده، بیهوده نبوده و از آن برای به دست آوردن انواع شکر استفاده می کنند. به همین دلیل است که ایران در حوزه تولید شکر در جهان، می تواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد. جالب است بدانید که ایران سالانه در حدود 26 تن شکر سیاه را به بازار عرضه می کند.
شکر سیاه، شکر قهوه ای و حتی شکر سرخ که در بازار یافت می شود اما کمیاب است، دارای قیمت فروش به نسبت بالاتری از شکر سفید و معمولی می باشد. هرچند که پروسه تولید شکر های ذکر شده که موضوع بحث می باشد آسان تر بوده، اما زمان زیادی را لازم دارد تا شکر مرغوب و خوبی را به دست تولید کننده دهد. برای همین است که قیمت فروش شکر سیاه و مشتقاتی از این قبیل که همگی از نیشکر به دست می آید، تا حدودی بالا می باشد. جالب است بدانید که قیمت شکر سیاه در بازار ایران، حدود 15 تا 20 هزار تومان در هر کیلو می باشد.
برای اینکه شناخت بیشتری در خصوص شکر سیاه داشته باشید، لازم است مطالبی هر چند کوتاه، در رابطه با خاصیت شکر سیاه را مطالعه نمایید.

شکر سیاه

خاصیت شکر سیاه چیست؟

به دلیل اینکه نیشکر خود دارای خواص درمانی بسیاری است، شکر های متنوع به دست آمده از این گیاه هم می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد. چند مورد از خواص شکر سیاه در ادامه ذکر شده است:

  • رفع کم خونی در افراد بزرگسال و کودکان
  • رفع کننده خستگی و نشاط آور
  • درمان کننده ضایعات کبدی
  • بهبود بخش بیماری های عصبی

البته خاصیت شکر سیاه بسیار زیاد بوده و نمی توان به تمامی موارد آن در اینجا پرداخت. به همین منظور لازم است تا شکر سیاه را در موتور های جست و جویی مانند گوگل سرچ کنید تا بتوانید اطلاعات دقیق تری پیرامون شکر سیاه به دست آورید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما