قیمت انواع شکر قهوه ای

بهترین شکر قهوه ای را در انواع بسته بندی برای خرید عمده از مسئول فروش این سامانه به قیمت کارخانه بخواهید. به منظور آشنایی با انواع شکر قهوه ای، مطلب را در ادامه مطالعه نمایید.
از گیاه نیشکر، استفاده های فراوانی می شود و یکی از این ها، تولید شکر قهوه ای است. شکر قهوه ای را عصاره اصلی نیشکر می نامند و از آنجایی که شکر سفید هم از گیاه نیشکر به دست می آید، تفاوت هایی بین این دو وجود خواهد داشت. نه تنها از نظر رنگ و ظاهر، شکر قهوه ای و شکر سفید با دیگری فرق دارند، بلکه از نظر ارزش غذایی، میزان کالری و مسائلی از این دسته هم با یکدیگر قابل قیاس خواهند بود.
در خط تولید شکر سفید، گاها افزودنی هایی همچون جوهرقند به منظور رنگ بری و … مورد استفاده قرار می گیرند و از آن جایی که مصرف این ماده در تولید شکر سبب کم کیفیتی آن می شود، بسیاری تمایل دارند تا شکر قهوه ای که عصاره طبیعی نیشکر بوده و افزودنی ها در تولید ان نقش ندارند را استفاده نمایند.

قیمت شکر قهوه ای در بازار

مسلم است که هر ماده خوراکی که ارگانیک و طبیعی باشد، قیمت بیشتری نسبت به نوع غیر طبیعی آن خواهد داشت. این موضوع در خصوص شکر قهوه ای هم صادق بوده و می توان گفت که قیمت شکر قهوه ای در بازار فروش، حتی گاهی ممکن است به دو برابر قیمت هر کیلو از شکر سفید هم برسد. البته قیمت شکر قهوه ای، همانند دیگر مواد خوراکی و غیر خوراکی، تحت تاثیر عوامل زیادی است که برخی از ان ها به شرح زیرند:

  • وارداتی و خارجی بودن شکر قهوه ای موجود در بازار ایران
  • کمبود عرضه و مازاد تقاضا در بازار فروش برای شکر قهوه ای
  • تغییرات قیمت مکمل های شکر قهوه ای همچون شکر سفید
  • نوسانات قیمت و تقاضا برای کالا های جانشین شکر قهوه ای

و غیره.
البته ناگفته نماند که برخی از کارخانه های ایرانی که به تهیه و تولید شکر قهوه ای و همچنین عرضه آن به بازار فروش مشغول هستند، می توانند شکر قهوه ای را در بسته بندی های استاندارد و زیبا قرار داده و آن ها را برای صادرات در نظر گیرند. توجه داشته باشید که شکر قهوه ای صادراتی تولید شده در کارخانه های ایرانی هم به دلیل داشتن کیفیت غیر قابل انکار و همچنین نوع بسته بندی، قیمت بالاتری را نسبت به شکر قهوه ای معمولی در بازار فروش، به خود اختصاص خواهند داد.
برخی در پی خرید شکر قهوه ای با قیمت کم و ارزان هستند. در صورتی که می دانند هرچه کیفیت شکر قهوه ای کمتر باشد، مسلما در بازار هم با قیمت کمتری به فروش می رسد. پس سعی کنید در هنگام خرید شکر قهوه ای از بازار فروش، قیمت را هیچگاه فدای کیفیت نکنید.

انواع شکر قهوه ای

معرفی انواع شکر قهوه ای

شاید به این فکر کنید که مگر شکر قهوه ای هم انواع مختلفی دارد؟ چه تفاوتی میان انواع شکر قهوه ای وجود دارد که سبب تمایز گونه های مختلف آن شده است؟
در پاسخ به این سوالات، همانطور که گفته شد، شکر قهوه ای از نیشکر به دست می آید و هر نیشکری بر حسب شرایط آب و هوایی و مسائلی از این قبیل، می توانند کیفیت های گوناگونی داشته باشد که در نهایت سبب تغییر در نمونه های مختلف شکر قهوه ای و به وجود آمدن گونه های متفاوت آن خواهد شد.
چیزی که در خصوص شکر قهوه ای جالب است بدانید، این است که شکر قهوه ای را در بازار فروش، با کد های مخصوصی شماره گذاری کرده اند. این شماره گذاری از عدد 1 آغاز شده و با عدد 15 خاتمه می یابد. این شماره گذاری برای ارائه شکر قهوه ای در بازار فروش، به دلیل تفاوت هایی در میزان ملاس بوده و به طور مثال، روشن ترین شکر قهوه ای که دارای کمترین میزان ملاس است با عدد 1 و شکر قهوه ای تیره و پر ملاس که طعم قوی کاراملی دارد، با کد 15 شناخته می شود.
اصولا شماره های 6،7 و 8 شکر قهوه ای، از جمله شکر های پرمصرف در بازار جهانی هستند که بیشتر استفاده از آن ها، محدود به مصرف روزانه خواهد شد.
در کشور های اروپایی نظیر انگلیس که سال های زیادی از مصرف شکر قهوه ای در این مناطق می گذرد، نمونه های مختلف شکر قهوه ای بر حسب نوع استفاده، نامگذاری شده اند. برخی از انواع شکر قهوه ای خارجی عبارتند از:

  1. شکر قهوه ای موسکوادو
  2. شکر قهوه ای دمرارا
  3. شکر قهوه ای توربینادو

و … .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما