طرز تهیه و تولید انواع قند قهوه ای

با طرز تهیه قند و شکر قهوه ای آشنا هستید؟ آیا می دانید کارخانه های تولید قند قهو ه ای، انواع مختلف آن را به چه طریقی تهیه کرده و به بازار عرضه می کنند؟ می توان راه تشخیص نمونه تقلبی قند قهوه ای را دانست؟
شیرین کننده های زیادی در بازار فروش موجود است که همراه و همنشین نوشیدنی های تلخی همچون چای، قهوه و غیره می باشند. یکی از این شیرین کننده ها که دارای طعمی کاراملی بوده و خواص درمانی بسیار آن سبب شده تا بسیاری را به خود جذب نماید، قند قهوه ای می باشد. قند قهوه ای که از شکر قهوه ای تهیه می شود، ابتدا مورد مصرف مردم کشور های پیشرفته خارجی بود. با مشخص شدن مزایا و فوایدی که شکر قهوه ای می تواند برای بدن انسان داشته باشد و اینکه شکر سفید ممکن است آسیب های زیادی را در طولانی مدت به بدن انسان وارد نماید، تولید قند قهوه ای در ایران هم آغاز شد.

طرز تهیه قند قهوه ای

نیشکر که اصلی ترین بخش در تهیه قند قهوه ای به شمار می رود، گیاهی است که دارای پوست سختی می باشد و ماده ای درون آن وجود دارد که با انجام عملیاتی بر روی این ماده، شکر به دست می آید.
بدین صورت که نیشکر از مزارع برداشت شده و پوست آن کنده می شود و به تکه های کوچکتری تقسیم می گردد. مغز نیشکر بعد از این که کاملا کوفته شده و له شد، حرارت می دیده و ماده ای به دست می آید که به آن شکر گفته می شود. شکر اعلا به دست آمده در این مرحله دارای رنگ قهوه ای بوده و به آن شکر قهوه ای می گویند که ماده اصلی تشکیل دهنده قند قهوه ای می باشد.
شکر به دست آمده به همراه مقدار مشخصی از آب حل شده و بعد از اینکه کاملا مخلوط شد، در دستگاه های مخصوصی قالب زده می شود و به صورت حبه قند قهوه ای و یا کله قند قهوه ای به بازار عرضه می شود.

این مختصری بود از طرز تهیه قند قهوه ای که در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.
جالب است بدانید که قند شکر قهوه ای، تنها از طریق گیاه نیشکر تولید نمی شوند. بلکه ممکن است برخی از قند های قهوه ای را از شیره خرما و … به دست آورند که هر کدام می تواند به نوعی برای بدن مفید باشد و جایگزینی برای شیرین کننده هایی از قبیل ساخارین به حساب آید.
برای اینکه قند قهوه ای را بیشتر بشناسید، لازم است ویژگی های انواع قند قهوه ای را بدانید. در ادامه پیرامون این مسئله صحبت خواهد شد.

تولید قند قهوه ای

انواع قند قهوه ای کدامند؟

شکر قهوه ای هنگامی که به مرحله نهایی تولید می رسد، دارای مقداری ملاس است و در واقع دلیل قهوه ای بودن رنگ آن هم همین ملاس موجود در دانه های شکر می باشد که به هیچ عنوان نباید از آن ها جدا شود. اگر ملاس از دانه های شکر جدا شود، دیگر شکر به دست آمده طبیعی نبوده و ممکن است خواص چندان زیادی نداشته باشد.
در کارخانه های تولیدی، مقدار ملاسی که دانه های شکر را احاطه کرده، قابل تغییر می باشد. همین مسئله سبب شده تا قند های تولید شده از این شکر ها، دارای انواع مختلفی می باشند و به عبارتی شماره گذاری شوند. بر اساس نوع شکر قهوه ای که از 1 تا 15 در بازار فروش شماره گذاری شده و میزان ملاس آن متفاوت بوده و در نتیجه رنگ قهوه ای روشن تا تیره را شامل می شود، قند قهوه ای هم دارای انواع گوناگونی خواهد بود.

برای اینکه بتوان قند قهوه ای اصل را از نوع تقلبی به راحتی شناسایی کرد، باید گفت که قند قهوه ای دارای دانه های شکر ریز تر از شکر سفید می باشد و میزان رطوبت موجود در قند قهوه ای اصل به اندازه ای بیشتر از قند قهوه ای تقلبی می باشد که قابل تشخیص است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما