طرز تهیه شکر قهوه ای

تهیه شکر قهوه ای با طرز تهیه آن به صورت سفید چه تفاوت هایی را داشته است؟ آیا پروسه تولید بیشتری را طی می کند؟ شکر قهوه ای طبیعی چه خصوصیاتی را دارا بوده است؟

شکر قهوه ای
یا همان شکر خام که از عصاره نیشکر به دست می آید، پروسه تولید چندان پیچیده ای نداشته است و تنها در برخی از کارخانه های تولیدی، به کمک دستگاه های مخصوص و پیشرفته تولید می گردد. اما در حالت کلی، طرز تهیه شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید، ساده تر بوده و مراحلی از قبیل رنگ بری و … را شامل نخواهد شد.

تهیه شکر قهوه ای
تفاوت هایی را با شکر سفید داشته و نمی توان انکار کرد که نیاز به تخصص و همچنین تجهیزات پیشرفته ای را دارد. اولین شرکت موجود در کشور که در زمینه تولید شکر قهوه ای اقداماتی را انجام داده، کارخانه قند نقش جهان بوده است.
این مجموعه با مطالعه فراوان بر روش تولید این محصول، نسبت به تهیه و عرضه آن به بازار اقدام نموده و هم اکنون بخش زیادی از بازار این محصول را در بر گرفته است.

چگونگی تهیه شکر قهوه ای

همانطور که در ابتدا گفته شد، شکر قهوه ای از جمله شکر های طبیعی و ارگانیکی است که استفاده از آن به نسبت شکر سفید، بیشتر توصیه می شود. حال اگر می خواهید در خصوص طرز تهیه شکر قهوه ای اطلاعاتی به دست آورید، مراحل تولید شکر قهوه ای به ترتیب و به اختصار، در بخش زیرین برای شما گردآوری شده است:

  1. چیدن نیشکر، شستن و کندن پوست آن
  2. وارد کردن گوشت نیشکر در دستگاه های پرس
  3. گرفتن آب نیشکر و حذف ناخالصی های آن
  4. طبخ ماده نهایی و به دست آوردن شکر قهوه ای

شکر قهوه ای به خاطر اینکه تحت عملیات پیچیده و گسترده ای قرار نمی گیرد، ملاس آن حذف نشده و به این دلیل رنگ قهوه ای به خود گرفته است. این ملاس که دانه های شکر را به خوبی احاطه کرده اند، بیشترین خواص و فواید را برای بدن مصرف کننده خواهد داشت.
البته ناگفته نماند که خواص شکر قهوه ای هم قابل انکار نبوده و به شکل های مختلف یا به همراه ماده های غذایی گوناگون، مصرف آن سبب بهبود بیماری های مختلف خواهد شد.

تهیه شکر قهوه ای

خصوصیات شکر قهوه ای چیست؟

شکر قهوه ای همانند شکر سفید، دارای ساکارز، قند و موادی از این قبیل می باشد. اما اگر قرار باشد که شکر قهوه ای با شکر سفید در مواردی قیاس شود، باید گفت که میزان قند و ساکارز در شکر قهوه ای، به نسبت کمتر از شکر سفید موجود در بازار خواهد بود.
واضح تر این است که در هر 100 گرم از شکر قهوه ای، 370 کالری نهفته. در صورتیکه در همین مقدار از شکر سفید، کالری به 400 تا 410 هم خواهد رسید. پس هر چند که میزان کالری شکر قهوه ای و شکر سفید کمی فرق می کند، اما همین تفاوت برای کسانیکه رژیم های غذایی را رعایت کرده و می خواهند به وزن ایده آل خود برسند، پر اهمیت می باشد.
شاید به دلیل کمتر بودن ساکارز و قند در شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید، افراد دیابتی این نوع شیرین کننده را در برنامه غذایی خود قرار دهند، اما نبایستی از آن به میزان زیاد استفاده کنند. زیرا ممکن است برای آن ها خطر آفرین باشد. پس بهتر است شکر قهوه ای به مصرف افرادی در آید که مشکل خاصی از قبیل بالا بودن قند خون را نداشته و یا رژیم های غذایی لاغری را رعایت می کنند.
از خصوصیات شکر قهوه ای به اختصار، می توان موارد زیر را نام برد:

  • طبیعی و گیاهی بودن
  • عاری از هرگونه مواد شیمیایی و افزودنی
  • ساکارز و قند کم
  • کالری کم
  • پرخاصیت و مغذی
  • درمان کننده بسیاری از بیماری ها

و … .

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما