تولید شکر سرخ اصل در ایران

آیا ایران در زمره تولید کننده های شکر سرخ اصل به شمار می رود؟ آیا تولید شکر سرخ در ایران به وفور صورت می گیرد یا خیر؟ مصرف شکر در ایران چگونه است؟
شکر در زمره شیرین کننده هایی است که در بازار فروش، مشتقات زیادی از آن قابل خریداری است. قند، نبات، شکر های رنگی و تزیینی، از جمله مشتقات به دست آمده از شکر می باشند.
مسلما تا به حال، شکر را تنها به رنگ سفید می شناختید. اما باید در نظر داشته باشید که شکر تنها از گیاهان چغندرقند، نیشکر و یا استویا تهیه نمی شود و گیاهان دیگری هم در مزارع کشت می شوند که امکان تولید شکر از آن ها وجود دارد.
یکی از شکر های موجود در بازار که ممکن است خیلی ها با آن چندان آشنایی نداشته باشند، شکر سرخ می باشد که در برخی از شهر های ایران، با نام شکر قهوه ای شناخته می شود.
شکر سرخ در ایران، چند سالی است که به صورت گسترده تولید می شود و خوشبختانه طرفداران بسیاری را هم به خود جذب کرده است. فواید بسیار شکر سرخ می تواند یکی از دلایل اصلی مصرف این نوع از شکر به حساب آید.

چگونگی تولید شکر سرخ در ایران

شکر سرخ و یا همان شکر قهوه ای، که از عصاره اصلی گیاه نیشکر و بدون دخالت هیچکدام از ماده و افزودنی های شیمیایی تولید می شود، یکی از بهترین شیرین کننده های موجود در بازار حال حاضر است. شکر سرخ به دلیل اینکه دارای کالری کمتر و همچنین ساکارز کمتر نسبت به شکر سفید می باشد، می تواند حتی به مصرف افرادی در آید که از بیماری دیابت رنج برده و یا اضافه وزن دارند.

تولید شکر سرخ
بدین صورت است که ابتدا نیشکر انبار شده، کاملا شسته شده و پوست کنده می شود. گوشت داخلی نیشکر، تکه تکه شده و تمامی مراحلی که در تهیه شکر خام انجام می شود را طی می کند. در نهایت، شکری با رنگ قهوه ای مایل به قرمز به دست می آید که به دلیل وجود ملاس، دانه های شکر این رنگ را به خود گرفته اند.
در تولید شکر سفید، این ملاس به کمک ماده ای به نام جوهر قند که یک افزودنی شیمیایی است جدا می شود. اما مراحل تولید شکر سرخ، شامل چنین مرحله ای نشده و برای آماده سازی و بسته بندی و همچنین توزیع در مراکز فروش در نظر گرفته می شود.
با توجه به بیان کلی پیرامون نحوه تولید شکر سرخ، می توان متوجه شد که هیچ ماده شیمیایی، نقش در تولید شکر سرخ و یا قهوه ای نخواهد داشت.

شکر سرخ اصل

ویژگی های شکر سرخ اصل

در ایران، برخی از کارخانه ها هستند که بر خلاف تصور، شکر سرخی را تولید می کنند که عاری از مواد شیمیایی نبوده و پروسه تولیدشان تقریبا شبیه به تولید شکر سفید می باشد.
شکر سرخی که به این صورت تهیه شده باشد، نمی تواند شکر سرخ اصل به شمار رود و تنها نوعی شیرین کننده مانند شکر سفید است که دارای کالری بالایی بوده و منع استفاده از آن برای افراد دیابتی و کسانیکه اضافه وزن دارند وجود دارد.
از ویژگی های مثبت و فواید شکر سرخ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روان کننده شکم و دارویی برای درمان یبوست
  • رفع کننده گرفتگی صدا و نوعی درمان برای سرماخوردگی
  • استحکام بخشیدن به استخوان ها و عضلات
  • تقویت قوای جنسی و جسمی
  • داشتن طبع گرم و رفع سردی

و … .
البته تمامی ویژگی ها و خصوصیات شکر سرخ در همین چند مورد خلاصه نمی شود و شما با مطالعه سایت های پزشکی که پیرامون انواع خوراکی ها اطلاعاتی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند، می توانید بیشتر در رابطه با فواید شکر سرخ اصل و مواد غذایی دیگر اطلاعاتی کسب کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما