چگونه شکر قهوه ای درست کنیم

آیا می دانید چگونه می توان شکر قهوه ای را در منزل تهیه کرد؟ آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چطور می توانیم شکر قهوه ای درست کنیم؟ در ادامه طرز تهیه شکر قهوه ای آموزش داده خواهد شد.
همانطور که می دانید، شکر قهوه ای در حدود یک دهه است که بازار ایران راه پیدا کرده و قبل از این، ایرانی ها چندان آشنایی زیادی با شکر قهوه ای نداشتند. ساختار شکر قهوه ای در واقع شبیه به شکر سفید بوده، با این تفاوت که رنگ آن تا حدودی فرق داشته و ممکن است حتی خواص و فواید آن هم متفاوت باشد.
شکر قهوه ای موارد مصرف گوناگونی دارد. هم از آن می توان در برنامه غذایی روزانه و برای شیرین کردن نوشیدنی های تلخ استفاده کرد و هم اینکه در پخت و پز شیرینی و دسر مورد استفاده قرار می گیرد.
البته ناگفته نماند که شکر قهوه ای، به دلیل کمیاب بودن در بازار ایران و همچنین طبیعی بودنش، قیمت بالاتری را به خود اختصاص داده است.
شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که قصد تهیه کیک شکلاتی در منزل را داشته باشید، اما متوجه شوید که شکر قهوه ای در منزل ندارید. یا شاید بار ها از خود پرسیده باشید چگونه می توان شکر قهوه ای را در منزل درست کرد؟
در ادامه طرز تهیه شکر قهوه ای به شما علاقمندان آموزش داده خواهد شد.

طرز تهیه شکر قهوه ای چگونه است؟

در این بخش، پاسخ سوال چگونه شکر قهوه ای درست کنیم را خواهید یافت.
ابتدا لازم است به مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه شکر قهوه ای دسترسی داشته باشید. این مواد شامل دو مورد زیر هستند:

  1. شکر سفید
  2. مقداری ملاس

ملاس که ماده ای کاراملی مانند است و در شکر قهوه ای، دانه های شکر را احاطه می کند، دلیلی بر قهوه ای بودن و کاراملی بودن شکر قهوه ای می باشد.
با توجه به درصد وجود ملاس در شکر قهوه ای، رنگ شکر قهوه ای ممکن است تیره یا روشن باشد. شما هم می توانید با اضافه کردن میزان مشخصی از ملاس به شکر سفید، به شکر قهوه ای دست پیدا کنید که از نظر طعم، قوی و یا کم مزه باشد.
برای تهیه شکر قهوه ای روشن و شکر قهوه ای تیره، لازم است به ترتیب زیر عمل کنید:

  • برای تهیه شکر قهوه ای روشن، لازم است هر پیمانه شکر سفید را با 1 الی 2 قاشق ملاس مخلوط کرده و خوب به همر بزنید.
  • برای آماده سازی شکر قهوه ای تیره، مخلوط یک پیمانه شکر به اضافه یک چهارم پیمانه ملاس، می تواند ترکیب خوب و مناسبی باشد.

البته توجه داشته باشید که شکر قهوه ای تهیه شده در منزل که به کمک شکر سفید به دست می آید، کاملاً طبیعی و ارگانیک نخواهد بود. زیرا در خط تولید شکر سفید، رنگ بری انجام شده و در این مرحله، موادی از قبیل جوهر قند به شکر خام افزوده می شود. هرچند از نظر ظاهری، شکر قهوه ای شما شبیه به شکر قهوه ای بازاری باشد، اما از نظر خاصیتی، ارزش غذایی شکر قهوه ای طبیعی و اصل را نخواهد داشت.

طرز تهیه شکر قهوه ای

تشخیص شکر قهوه ای اصل از تقلبی

راه های مختلفی برای تشخیص شکر قهوه ای اصل از شکر قهوه ای تقلبی وجود دارد. افراد در صورتیکه امکان تهیه شکر قهوه ای در منزل را نداشته و یا به دنبال این هستند تا شکر قهوه ای طبیعی و مغذی را خریداری کنند، لازم است راه های تشخیص شکر قهوه ای اصل از نوع تقلبی را بدانند.
با توجه به موارد زیر، شما می توانید یک شکر قهوه ای خوب و مرغوب را از بازار فروش تهیه نمایید:

  • وجود 4% رطوبت در شکر قهوه ای طبیعی که به صورت معمول قابل تشخیص است.
  • دانه های بسیار ریز که از نظر دانه بندی، دانه هایی کوچک تر از شکر معمولی دارند.
  • داشتن رنگ یک دست که به دلیل وجود ملاس در اطراف دانه های شکر می باشد.

و … .
مراجعه به فروشگاه های عرضه مواد غذایی، هایپرمارکت های مجازی و …، یکی از راه های مطمئن و سریع برای خرید شکر قهوه ای می باشد که امروزه اغلب از این روش برای تهیه محصولات و کالا های خوراکی مورد نظر خود اقدام می کنند. زیرا این روش علاوه بر اینکه زمان کمی را به خود اختصاص می دهد، در هزینه ها هم تا حدودی صرفه جویی خواهد کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما