مزایای مصرف شکر قهوه ای در طب سنتی

آیا در رابطه با مزایای شکر قهوه ای چیزی می دانید؟ آیا می دانستید که مصرف شکر قهوه ای در طب سنتی، بسیار توصیه شده است؟ دلیل اینکه پزشکان تغذیه شکر قهوه ای پیشنهاد می کنند چیست؟
شکر قهوه ای، همانند شکر سفید، نوعی شیرین کننده محسوب می شود. اما تفاوت هایی بین شکر قهوه ای و شکر سفید وجود دارد که سبب شده تا متخصصان تغذیه و پزشکان، یکی را بر دیگری برتری دهند.

شکر قهوه ای
، ویژگی های منحصر به فردی دارد. البته به شرط اینکه تمامی استاندارد ها و مسائل بهداشت، در تولید شکر قهوه ای به بهترین نحوه ممکن صورت پذیرید. در غیر اینصورت، شکر قهوه ای تقلبی بوده و دیگر خواص ویژه ای را برای مصرف کننده به همراه نخواهد داشت.
تفاوت هایی که سبب برتری شکر قهوه ای به نسبت شکر سفید شده است، عبارتند از:

  • کم کالری بودن شکر قهوه ای
  • کم ساکارز بودن شکر قهوه ای
  • عاری بودن از هرگونه مواد افزودنی
  • طبیعی بودن و عصاره اصلی نیشکر بدون تغییر

و … .
با این همه ویژگی خوب و منحصر به فردی که شکر قهوه ای دارد، طبیعیست که پزشکان و متخصصان تغذیه، مصرف این نوع از شکر را مناسب تر از شکر سفید بدانند.

شکر قهوه ای و طب سنتی

در زمان های دور که هنوز شکر سفید به صورت اینچنینی به بازار عرضه نشده بود، اغلب بیشتر شکر قهوه ای را مصرف می کردند.
شکر قهوه ای، نه تنها در طب جدید و در تهیه و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نقش دارد، بلکه در گذشته هم در طب سنتی، نقش به سزایی را در درمان بسیاری از بیماری ها ایفا می کرده است.
به طور مثال، کسانیکه دیابت دارند و از قند خون بالا رنج می برند، می توانستند با استفاده از شکر قهوه ای به جای شکر سفید، بیماری خود را درمان و یا از پیشرفت آن جلوگیری نمایند.
البته مصرف شکر قهوه ای هم همانند شکر سفید اگر به میزان زیاد استفاده شود، مشکل ساز خواهد بود و نمی توان گفت که شکر قهوه ای طب سنتی، درمانی قطعی برای بیماری دیابت می باشد. بلکه تا حدودی می تواند از پیشرفت زود هنگام آن جلوگیری کند.

مزایای شکر قهوه ای

مزایای شکر قهوه ای چیست؟

حال که با شکر قهوه ای طب سنتی آشنا شدید، می خواهید در خصوص مزایای اصلی آن بیشتر بدانید؟ در ادامه به بسیاری از سوال هایی که ذهنتان را به خود درگیر کرده است، پاسخ داده خواهد شد.
همانطور که می دانید، شکر قهوه ای به دلیل طبیعی بودنش و اینکه عصاره اصلی نیشکر محسوب می شود، خواص و فواید بسیاری دارد. با جست و جو در بیشتر سایت های اینترنتی، می توانید متوجه شوید که خواص شکر قهوه ای بسیار زیاد بوده و برخی مزایای شکر قهوه ای به شرح زیر است:

  • کمک کردن به بهبود گردش خون در بدن فرد مصرف کننده
  • درمان بیماری های ویروسی از قبیل سرماخوردگی
  • کمک کردن به شفاف شدن پوست و جوانسازی آن

و … .
البته ناگفته نماند که مزایای شکر قهوه ای به همین چند مورد محدود نمی شود و شکر قهوه ای به دلیل خاصیت لایه برداری که دارد، می توان از آن به همراه مواد مختلف، ماسک های لایه برداری تهیه کرد و آن را به صورت موضعی، بر روی پوست قرار داد.
با توجه به فواید شکر قهوه ای، کارخانه های تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی، امروزه در مرغوب ترین محصولات خود که مرتبط با پوست می باشد، از شکر قهوه ای طبیعی نیشکر استفاده می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما