طرز تهیه انواع کیک با شکر قهوه ای

آیا با انواع شکر قهوه ای آشنا هستید؟ آیا می دانید که برای طرز تهیه کیک و شیرینی جات مختلف، از شکر قهوه ای استفاده می شود؟ طرز تهیه کیک با شکر قهوه ای را چگونه می توان آموزش دید؟
حدود 1 دهه است که شکر قهوه ای و مشتقات تهیه شده از آن همچون قند قهوه ای، به بازار داخلی ایران عرضه شده است. البته در این بین، کارخانه هایی هم فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و برخی دیگر به لیست محصولات تولیدی خود، قند و شکر قهوه ای را افزوده اند.
استفاده های متنوعی از شکر قهوه ای در برنامه غذایی می شود و بیش ترین مصرف شکر قهوه ای مربوط به مصارف خانگی و استفاده از آن در تولید انواع کیک و شیرینی ها می باشد. به طور مثال، اغلب کسانیکه دیابت داشته و مصرف شکر و قند معمولی برای آن ها مضر است، شکر قهوه ای را در برنامه غذایی خود قرار می دهند و در واقع، آن را به صورت روزانه مصرف می کنند.
استفاده دیگر از شکر قهوه ای، به کارگیری این نوع از شیرین کننده در پخت و پز انواع کیک و شیرینی جات می باشد. آیا می خواهید دلیل استفاده از شکر قهوه ای در پخت و پز شیرینی ها را بدانید؟
پس بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید.

کیک و شیرینی با شکر قهوه ای

اکثر قنادی ها و یا شیرینی پزی ها، این روز ها از شکر قهوه ای در پخت و پز کیک و شیرینیج جات مختلف استفاده می کنند.
از دلایل اصلی استفاده شکر قهوه ای در تهیه کیک و شیرینی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طبیعی بودن شکر قهوه ای
  • داشتن کالری و قند کمتر نسبت به شکر سفید
  • طعم خوش به خاطر وجود ملاس

وجود ملاس در شکر قهوه ای، از جمله اصلی ترین تفاوت بین شکر قهوه ای و شکر سفید می باشد. این ملاس طعم کاراملی داشته و استفاده از آن سبب می شود تا طعم بهتری به کیک و یا شیرینی پخته شده توسط شکر قهوه ای بدهد.
البته بسته به ذائقه هر کس، می توان از انواع شکر قهوه ای که دارای میزان مختلفی از ملاس می باشد، استفاده کرد. به عنوان مثال، شکر قهوه ای تیره، جزو شکر هایی است که میزان قابل توجهی ملاس داشته و از آن به عنوان شکر قهوه ای کیک یاد می شود. طعم کاراملی این شکر بسیار قوی تر از شکر قهوه ای روشن می باشد. به همین دلیل است که اصولاً این نوع از شکر، بیشترین استفاده را در پخت و پز دارد.
شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که آیا استفاده از شکر قهوه ای در دستور پخت کیک، سبب خراب شدن آن نمی شود؟ پاسخ به این سوال منفی است و باید گفت که حتی طعم بهتر و خوشمزه تری به خود خواهد گرفت. زیرا نه تنها شکر قهوه ای خوش طعم و عطر است، بلکه سرشار از مواد مغذی هم می باشد.


کیک و شیرینی با شکر قهوه ای

طرز تهیه کیک با شکر قهوه ای

کیک های مختلفی را می توان به کمک شکر قهوه ای تهیه کرد. از جمله کیک هایی که در دستور پختشان، شکر قهوه ای استفاده می شود، می توان موارد زیر را نام برد:

  1. کیک ساده
  2. کیک سیب
  3. کیک شکلاتی
  4. کیک هویج

و … .
آیا شما هم تمایل دارید طرز تهیه انواع کیک با شکر قهوه ای را بیاموزد؟ اگر اینطور است، سایت های اینترنتی همچون آپارات و … می توانند شما را در این زمینه یاری رسانند. یکی از خوبی های این سایت های آموزشی موجود در فضای مجازی این است که طرز تهیه انواع کیک و شیرینی ها را به صورت تصویری و فیلم در اختیار علاقمندان قرار داده و افراد با بالاترین بازدهی، می توانند طرز تهیه کیک با شکر قهوه ای و دیگر خوراکی را بیاموزند.
اگر نگاهی به طرز تهیه کیک هویج با شکر قهوه ای، کیک ساده با شکر قهوه ای، کیک شکلاتی با شکر قهوه ای، کیک سیب با شکر قهوه ای و شیرینی انگشتی با شکر قهوه ای بیندازید، متوجه می شوید دلیل استفاده از شکر قهوه ای در تهیه این کیک ها، کیفیت، طعم، عطر ملایم و آرامش بخش آن است.
پیشنهاد می شود برای یک بار هم که شده، شکر قهوه ای را در لیست مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کیک و شیرینی خود قرار دهید و تفاوت کیک تهیه شده با شکر سفید و کیک درست شده با شکر قهوه ای را مشاهده نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما