آشنایی با خواص درمانی شکر قهوه ای

آیا از خواص درمانی شکر قهوه ای مطلع هستید؟ آیا می دانید شکر قهوه ای برای درمان یبوست کودک مفید است؟ آیا می دانید شکر قهوه ای در سلامت پوست، بهبود گردش خون و درمان سرماخوردگی مؤثر است؟
شکر قهوه ای از جمله محصولاتی است که مصرف آن در ایران روز به روز در حال گسترش است. بی شک با آشنایی عموم مردم با خواص درمانی شکر قهوه ای مصرف آن بیش تر هم می گردد.

انواع خواص درمانی شکر قهوه ای
امروزه از شکر قهوه ای به عنوان یک درمان سنتی برای برخی بیماری ها استفاده می شود. برخی از این موارد عبارتند از: درمان یبوست نوزادان، درمان سرماخوردگی، بهبود گردش خون و لایه برداری از پوست با شکر قهوه ای.

درمان یبوست کودکان با شکر قهوه ای
زمانی که نوزاد شروع به مصرف مواد غذایی در کنار شیر مادر می نماید، در اوایل مصرف مواد غذایی دچار یبوست می گردد. شما می توانید با اضافه کردن یک دوم قاشق چای خوری شکر قهوه ای به غذای کودک این مشکل را رفع نمایید.

لایه برداری از پوست با شکر قهوه ای
شاید شما هم با سلول های مرده درسطح پوست خود مواجه شده باشید و به دنبال درمان آن باشید. یکی از خواص درمانی شکر قهوه ای لایه برداری از پوست و ایجاد لطافت و زیبایی برای پوست شما است. شما می توانید با تهیه یک ماسک طبیعی و خانگی از شکر قهوه ای سلول های مرده را از سطح پوست خود حذف کنید. لایه برداری پوست با شکر قهوه ای یکی از روش های ساده و خانگی تهیه ماسک صورت است.

بهبود گردش خون با شکر قهوه ای
شکر قهوه ای با توجه به وجود املاح معدنی بسیار برای بهبود گردش خون بسیار مناسب است. شکر قهوه ای با افزایش سلول های خونی در بدن این مهم را انجام می دهد.

درمان سرماخوردگی با شکر قهوه ای
یکی از خواص درمانی شکر قهوه ای که از دیرباز مرسوم بوده است، درمان سرماخوردگی است. در گذشته برای درمان سرماخوردگی شکر قهوه ای را به آب در حال جوش زنجبیل اضافه می کردند و آن را مصرف می کردند. با مصرف این مایع گرم تمام علائم سرماخوردگی در شما از بین می رود.
امیدواریم توانسته باشیم شما را با خواص درمانی شکر قهوه ای آشنا کرده باشیم. امید است در آینده شاهد جایگزین شدن انواع شکر قهوه ای به جای قند و شکر سفید باشیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما