تولید کننده انواع شکر قهوه ای در ایران

آیا می توانید نام چند کارخانه تولید کننده شکر قهوه ای در ایران را نام ببرید؟ آیا در خصوص انواع شکر های قهوه ای موجود در بازار، اطلاعاتی در اختیار دارید؟
شکر قهوه ای، همانند شکر سفید، دارای ساکارز می باشد و اغلب از گیاه نیشکر و یا شیره خرما به دست می آید. اما تفاوتی که میان شکر سفید و شکر قهوه ای وجود دارد، میزان کالری و قند است. به همین دلیل، استفاده از شکر قهوه ای برای افرادی که دیابت داشته و یا به قند خون بالا مبتلا هستند، توصیه می شود و بهتر است قند سفید را از جیره غذایی خود حذف نمایند. هرچند که میزان کالری شکر قهوه ای در هر 100 گرم، تنها حدود 30 الی 40 کالری کمتر می باشد، اما همین مقدار هم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ممکن است در طولانی مدت، تاثیر زیادی بر سلامت و حتی وزن مصرف کننده داشته باشد.

انواع شکر قهوه ای موجود در بازار

شکر قهوه ای، با توجه به میزان روشن بودن و یا تیرگی رنگ، می تواند دارای انواع مختلفی باشد. شکر قهوه ای روشن، با شماره 1 معرفی می شود و تیره ترین شکر قهوه ای که رنگ قهوه ای سوخته را دارا می باشد، با کد 15 شناخته می شود. با توجه به مطلب گفته شده می توان دریافت که شکر قهوه ای از 1 تا 15 شماره گذاری شده است. میزان رطوبت موجود در شکر قهوه ای، در نمونه های مختلف متفاوت باشد و این مقدار بین 2 تا 4 درصد متغیر خواهد بود.
بر خلاف پروسه تولید شکر سفید که بسیار طولانی می باشد، تولید شکر قهوه ای چندان طولانی نبوده و هنگامی که نیشکر تقطیر می شود و یا خرما پرس شده و شیره آن خارج می شود، مایع غلیظی به دست می آید که با قرار دادن این مایع بر روی حرارت، شکر قهوه ای تولید خواهد شد. شکر قهوه ای در بازار فروش با نام شکر خام هم شناخته می شود و موارد مصرف آن دقیقا همانند شکر سفید خواهد بود. با این تفاوت که شکر قهوه ای از کالری کمتری برخوردار بوده و طعم کاراملی آن سبب شده تا شیرینی، دسر و از این قبیل خوراکی ها که به کمک شکر قهوه ای پخت و پز می شود، طعم بهتری داشته باشد.

انواع شکر قهوه ای

تولید شکر قهوه ای در ایران صورت می گیرد؟

شکر قهوه ای در ابتدا، در کشور های خارجی مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه، بسیاری از مصرف کننده های شکر سفید، شکر قهوه ای را جایگزین آن کرده اند و در مواردی همچون تهیه اسکراپ های لایه بردار پوست، علاوه بر مصرف خوراکی، از شکر قهوه ای استفاده می کنند.
به دلیل اینکه میزان تقاضا برای شکر قهوه ای در بازار رو به افزایش است، تولید کننده های شکر و قند در ایران، به تهیه و آماده سازی شکر قهوه ای هم در کنار دیگر محصولات خود مشغول می باشند. از کارخانه های تولید کننده شکر قهوه ای در ایران، می توان به روبینا، نقش جهان و … اشاره کرد. محصولاتی که این کارخانه های تولیدی به بازار عرضه می کنند، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و حتی امکان صادرات مازاد نیاز بازار داخلی، به کشور های مختلف وجود دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما