انواع خواص درمانی و دارویی شکر قهوه ای

آیا می دانستید که شکر قهوه ای اگر به اندازه مصرف شود، می تواند خواص درمانی و دارویی زیادی برای بدن مصرف کننده داشته باشد؟ انواع خاصیت شکر قهوه ای را می توانید به اختصار بیان کنید؟
مسلما همه شما با شکر قهوه ای آشنا هستید. زیرا سال های زیادی است که به ایران وارد شده و در مصارف گوناگونی از آن استفاده می شود. جالب است بدانید که کشور های اروپایی، آمریکایی و در کل مناطقی که پیشرفته هستند، از دیرباز، شکر قهوه ای را در موارد مختلف استفاده می کردند. چند نمونه از مصارف شکر قهوه ای را می توان شیرینی پزی، تهیه دسر و خوراکی های مختلف دیگر نام برد.

انواع مختلف شکر قهوه ای

شکر قهوه ای بر اساس میزان ملاسی که دارد، دارای انواع گوناگونی است که با شماره گذاری در بازار فروش شناسایی می شود. به طور مثال، شکر قهوه ای کد 1، دارای رنگ روشن و ملاس کمتر می باشد، در حالیکه شکر قهوه ای کد 15، دارای رنگ تیره بوده و ملاس زیاد موجود در دانه های شکر سبب شده که دارای چنین رنگ قهوه ای تیره ای باشد.
برای اینکه انواع شکر قهوه ای را بهتر بشناسید و بتوانید نمونه اصل آن را از تقلبی شناسایی کنید، باید بدانید که دانه های شکر قهوه ای ریز تر از شکر سفید است و میزان رطوبت 4 الی 5 درصد در شکر قهوه ای سبب شده تا به صورت روان در آید.
متاسفانه شکر قهوه ای تقلبی این روز ها در بازار ایران زیاد پیدا می شود و افراد خریدار با اولویت قرار دادن قیمت بر کیفیت محصول، نمونه های تقلبی را خریداری کرده و سلامت خود را به خطر می اندازند.
در تهیه شکر قهوه ای، هیچگونه مواد سفید کننده و شیمیایی استفاده نمی شود و به همین دلیل است که خواص شکر قهوه ای، بسیار مورد توجه قرار گرفته. اگر در تهیه شکر قهوه ای هم مواد شیمیایی استفاده شود، دیگر نمی توان گفت که شکر مورد نظر دارای خاصیت درمانی و دارویی است.

خواص شکر قهوه ای

خاصیت شکر قهوه ای چیست؟

شکر قهوه ای که در اینجا موضوع بحث می باشد، به دلیل داشتن مقدار زیادی از پتاسیم، کلسیم، منیزیم و عناصری از این قبیل، می تواند به درمان و یا پیشگیری از بسیاری بیماری ها جلوگیری نماید.
از خواص درمانی شکر قهوه ای می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  1. جلوگیری از ایجاد اضافه وزن در افراد
  2. ممانعت از پیشرفت بیماری هایی از قبیل دیابت
  3. درمان سرماخوردگی
  4. بهبود جریان گردش خون در عروق و بدن
  5. از بین برنده لک و کک مک های پوستی
  6. شفاف کننده پوست صورت

جالب است بدانید که این خواص تنها به خوردن شکر قهوه ای تاثیر گذار نیست و می تواند به صورت موضعی هم در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار گیرد. ناگفته نماند که شکر قهوه ای طبیعی به دلیل داشتن ملاس و بوی خوب ناشی از آن، اگر توسط افراد استشمام شود، سبب می شود که استرس را در بدن فرد کاهش داده و به شادابی کمک نماید.
اسکراپ های لایه بردار آرایشی که از مارک های خوب در بازار یافت می شوند و قیمت خرید و فروش بالایی هم دارند، اغلب دارای شکر قهوه ای می باشند. زیرا در حالت کلی، شکر قهوه ای می تواند به عنوان یک ماسک لایه بردار خوب به تنهایی عمل کند.
این بود خلاصه ای از خاصیت شکر قهوه ای هم دارویی می باشد و هم درمانی. سعی کنید در مصارف روزانه خود، دیگر از شکر سفید استفاده نکرده و با پرداخت کمی هزینه بیشتر، شکر قهوه ای مرغوب و خوب را تهیه کنید و سلامت خود را از طریق مصرف شکر قهوه ای و قند قهوه ای تضمین نمایید.
البته موضوعات بیان شده بدین معنا نیست که مصرف شکر قهوه ای به هر اندازه برای افراد آزاد است. زیرا شکر قهوه ای هم همانند شکر سفید، ساکارز و قند زیادی داشته و تنها کالری آن به اندازه 30 واحد در گرم، از کالری شکر سفید کمتر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما